دوشنبه 10 ارديبهشت 1403  

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران برگزار شد؛

دوره مقدماتی چالش های اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت در دفتر تبلیغات اسلامی تهران

  • خلاصه :اسلام، دین اخلاقیات است و آموزش‌های اخلاقی این دین الهی از مهم‌ترین آموزش‌های تاریخ تعلیم‌وتربیت بشری محسوب می‌شود. از همین رو هدف از بعثت انبیا تزکیه انسان‌ها از رذایل اخلاقی و از ویژگی‌های بارز انبیای الهی داشتنِ حسن اخلاق بیان شده است؛ پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و اله و سلم می‌فرمایند: انما بعثت لاتمم مکارم‌الاخلاق؛ همانا من برای به کمال رساندن صفات نیکوی اخلاقی برانگیخته شده‌ام.

به گزارش روابط‌عمومی دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران، قتل زاد کارشناس اداره اعزام و توانمندسازی خواهران درباره اهمیت اخلاق روحانیت گفت: مبحث اخلاق از دیرباز جزء مسائل مهم جامعه روحانیت بوده و مهم‌ترین بعد شخصیت جامعه روحانیت است که همواره زیر ذره‌بین مردم قرار دارد.

به طور کلی معارف اسلامی در سه بخش عقاید، فقه و اخلاق خلاصه می‌شود که در این میان بحث از اخلاق در حوزه‌های علمیه جایگاه مهم‌تری دارد چرا که اخلاق یکی از موضوعات بسیار مهم انسانی است و توقع مردم از حوزه‌های علمیه بیش از هر چیز رعایت اخلاقیات است، و واژه "انما" در روایت رسول اکرم فقط برای همین مسئله آمده است. شاید در یک جمله بتوان گفت: اخلاق نماد تمیز روحانی بودن از روحانی‌نما بودن است.

کارشناس اداره اعزام و توانمندسازی مبلغان اظهار داشت: باتوجه‌به بررسی‌ها و پژوهش‌های به‌عمل‌آمده توسط میز اخلاق دفتر تبلیغات اسلامی؛ حدود 30 درصد آسیب های موجود در عرصه تبلیغ دین، مستقیماً اخلاقی بوده و حدود 30 درصد از آن ها به طور غیر مستقیم با آسیب های اخلاق اجتماعی در ارتباط هستند و لذا این آمار با توجه به ضریب اهمیت آسیب ها و چالش های اخلاقی در مقایسه با سایر آسیب های این عرصه، بسیار معنادار می نماید.

وی افزود: ازآنجائی‌که میز اخلاق دفتر تبلیغات اسلامی طرح اصلاح و ارتقای اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت را در دستور کار خود قرار داده است؛ پس دفتر تبلیغات اسلامی تهران به جهت اولویت داشتن بحث اخلاق در جامعه روحانیت و کمک به اجرای کلان برنامه‌های میز اخلاق در محور آموزشی اقدام به برگزاری دوره مقدماتی چالش‌های اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت نمود.

جامعه هدف این دوره، طلاب و مبلغان برادر هستند و 144 نفر ساعت در دوره مقدماتی برادران  آموزش دیدند. سرفصل های این دوره شامل،آسیب ها و چالش ها، تحلیل و ارائه راهکار غیریت های دینی و هوش اخلاقی اجتماعی، بودکه توسط اساتید محترم حجج الاسلام والمسلمین جناب آقایان همایونفر، امین و اسلامی در حوزه علمیه مروی طی دو روز برگزار گردید.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
 (مدیریت پرتال)
021-66965119
تهران-خیابان انقلاب-پلاک951
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما