دوشنبه 10 ارديبهشت 1403  

print

به همت اداره آموزش و توانمندسازی دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران؛

دوره آموزشی_مهارتی مکالمه عربی با لهجه عراقی با همکاری مجمع جهانی شیعه شناسی برگزار گردید

  • خلاصه :وجود چند گویش در همه کشورها، در یک‌زبان واحد وجود دارد به همین دلیل گویش یا لهجه عراقی در پیاده‌روی اربعین کمک شایانی به علاقه‌مندان این امر فرهنگی و زائران حسینی می‌نماید.

به گزارش روابط‌عمومی دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران، قتل زاد مدیر مدرسه تابستانه "فصل بالندگی" گفت: هر ساله با نزدیک‌شدن به ایام اربعین حسینی تمایل عاشقان امام حسین علیه‌السلام برای یادگیری لهجه عراقی و مکالمه عربی با میزبانان عراقی بیشتر می‌شود. همان‌طور که در ایران یک گویش رسمی وجود دارد و مردم استان‌های مختلف چند گویش و لهجه دیگر مانند گیلکی، ترکی، لری و هم دارند که با آن لهجه‌ها صحبت می‌کنند. در کشورهای عربی نیز یک گویش معیار وجود دارد که آن را فصیح می‌نامند و در عرض آن هر منطقه یا کشوری دارای گویش یا لهجه مخصوص به خود است. مثلاً گویش خلیجی، مصری، شامی، عراقی و چند گویش دیگر.

وی افزود: آموزش و یادگیری مکالمه عربی برای اربعین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زائرین حسینی در سال‌های اخیر بوده و یکی از موضوعاتی که در چند سال اخیر ضرورت یادگیری یک‌زبان جدید را به‌خصوص برای مردم کشور ما به چالش کشیده است، «پیاده‌روی اربعین» است.

گرچه افرادی که در این پیاده‌روی عظیم سالانه شرکت می‌کنند از اقصی‌نقاط جهان حضور دارند، اما حضور ایرانیان و فارسی‌زبانان پررنگ‌تر بوده و از طرفی اکثریت میزبانان آن مردم عرب‌زبان هستند؛ لذا توانایی ارتباط مفید با آن‌ها برای مبلغینی که در حوزه‌های علمیه تحصیل‌کرده‌اند و تمایل به ارتباطات فراتر از حد معمول با مردم مهمان‌نواز عراقی دارند یادگیری لهجه عراقی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

قتل زاد در خصوص این دوره اظهار داشت: این دوره با حضور استاد سیاحی از اساتید مجرب مجمع جهانی شیعه شناسی برای 60 طلبه خواهر و برادر طی ده جلسه یک‌ساعته به‌صورت آنلاین برگزار گردید که مجموعاً 600 نفرساعت در این دوره آموزش دیدند.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
 (مدیریت پرتال)
021-66965119
تهران-خیابان انقلاب-پلاک951
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما