يكشنبه 9 ارديبهشت 1403  

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران برگزار شد،

برگزاری دوره مقدماتی چالش های اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت در دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران

  • خلاصه :اخلاق یکی از موضوعات بسیار مهم انسانی است و توقع مردم از حوزه های علمیه بیش از هر چیز رعایت اخلاقیات است.در واقع اخلاق نماد تمیز روحانی بودن از روحانی نما بودن است.

 به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران، قتل زاد مدیر مدرسه تابستانه فصل بالندگی درباره اهمیت اخلاق روحانیت گفت: مبحث اخلاق از دیرباز جزء مسائل مهم جامعه روحانیت بوده و مهمترین بعد شخصیت جامعه روحانیت می باشد که همواره زیر ذره‌بین مردم قرار دارد.

اسلام، دین اخلاقیات است و آموزش های اخلاقی این دین الهی از مهمترین آموزش های تاریخ تعلیم و تربیت بشری محسوب می شود. از همین رو هدف از بعثت انبیاء تزکیه انسان ها از رزائل اخلاقی و از ویژگی های بارز انبیاء الهی داشتن حسن اخلاق بیان شده است؛ پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم می فرمایند: " انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق؛ همانا من برای به کمال رساندن صفات نیکوی اخلاقی برانگیخته شده ام."

به طور کلی معارف اسلامی در سه بخش عقاید، فقه و اخلاق خلاصه می شود که بحث از اخلاق در حوزه های علمیه جایگاه مهمتری دارد. زیرا اخلاق یکی از موضوعات بسیار مهم انسانی است و توقع مردم از حوزه های علمیه بیش از هر چیز رعایت اخلاقیات است، و واژه "انما" در روایت رسول اکرم(ص)  فقط برای همین مسئله آمده است. شاید در یک جمله بتوان گفت: اخلاق نماد تمیز روحانی بودن از روحانی نما بودن است.

قتل زاد اظهار داشت: با توجه به بررسی ها و پژوهش های به عمل آمده توسط میز اخلاق دفتر تبلیغات اسلامی؛ حدود 30 درصد آسیب های موجود در عرصه تبلیغ دین، مستقیماً اخلاقی بوده و حدود 30 درصد از آن ها به طور غیر مستقیم با آسیب های اخلاق اجتماعی در ارتباط هستند و این آمار با توجه به ضریب اهمیت آسیب ها و چالش های اخلاقی در مقایسه با سایر آسیب های این عرصه، بسیار معنادار می نماید.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران به جهت اولویت داشتن بحث اخلاق در جامعه روحانیت و کمک به اجرای کلان برنامه های میز اخلاق در محور آموزشی اقدام به برگزاری دوره مقدماتی چالش های اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت نمود.

جامعه هدف این دوره، اساتید، مدیران، معاونین آموزشی و طلاب سطوح عالی حوزه های علمیه خواهران هستند و 800 نفر ساعت در دوره مقدماتی آموزش دیده اند. که از جمله سرفصل های این دوره شامل، آسیب ها و چالش ها، هوش اخلاقی اجتماعی، ارتباط موثر در تعاملات اجتماعی و سواد اخلاقی بود که توسط حجج الاسلام والمسلمین آقایان بوسلیکی، اسلامی و مخدوم در سه روز برگزار گردید.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
 (مدیریت پرتال)
021-66965119
تهران-خیابان انقلاب-پلاک951
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما