دوشنبه 10 ارديبهشت 1403  

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران برگزار شد

کارگاه آموزشی نقد فیلم و نقد نویسی در دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران

  • خلاصه :نوشتن از فیلم و سینما فرصتی است برای اندیشیدن و یا به اندیشه واداشتن خواننده تا بداند چه می بیند و چرا می بیند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران قتل زاد مدیر مدرسه تابستانه بالندگی در پاسخ به ضرورت آموزش نقد و نقد نویسی در حوزه فیلم، سینما، کتاب گفت: در هر دوره ای از زمان گذشته تا حاضر ، نقد فیلم و هنر نقدنویسی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و باید در هر دوره ای با توجه به پس زمینه های فرهنگی- اجتماعی و وجوه مثبت و منفی موجود در جامعه مهم انگاشته شده و همواره می بایست منتقدینی توانمند در این عرصه فعالیت های زنده و اثرگذار خود را به منصه ظهور بگذارند.

قتل‌زاد درباره اهمیت نقد نویسی و آموزش دیدن در حوزه نقد بیان داشت: هدف غایی ما از آموزش نقد فیلم این است که طلاب حوزوی علاوه بر توانمند شدن در حوزه نقد فیلم بتوانند به صورت ماهرانه عمل کنند و از طرفی هنر نقد بهانه ای است برای اندیشیدن از زاویه جدید که می تواند اثرگذاری طلاب حوزوی را در خانواده و اجتماع نمایان کند.

امروزه فیلم و سینما بیش از اینکه باورها و اعتقادات دینی مخاطبین را به سمت و سوی ارزش های اخلاقی و انسانی سوق دهند؛ افکار نویسندگان و کارگردانان را در ذهن بیننده منتقل می‌کنند و برای جذب مخاطب و دریافت سیمرغ ها فیلم می سازند و در این قالب به جای تاثیر گذاری مثبت القای تفکر خود اتفاق می افتد و مطلوب خود را به مخاطبین القا می کنند، لذا از این جهت لازم و ضروری است تا طلاب حوزوی با اعتقادات و ارزشهای اسلامی خود در این زمینه وارد میدان شوند.

وی در خصوص این کارگاه افزود: اولین جلسه این کارگاه در دفتر تبلیغات اسلامی با حضور منتقد سینما آقای محسن بدرقه به مدت 2 ساعت برگزار و تعریف نقد، مفاهیم کاربردی این حوزه، فیلم و کتابی که شرکت کنندگان در جلسات بعدی به نقد آن می پردازند آموزش داده شده است. لازم به ذکر است این کارگاه به صورت مقدماتی، پیشرفته و تکمیلی برگزار خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
 (مدیریت پرتال)
021-66965119
تهران-خیابان انقلاب-پلاک951
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما