پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403  

print

با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران ؛ گردهمایی مبلغان،مداحان و خادمین اهل بیت در سالن همایش های حوزه هنری برگزار گردید

  • خلاصه :گردهمایی مبلغین، مادحین و خادمین اهل بیت (ع) با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی با سخنرانی استادرحیم پور ازغدی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران  حجت الاسلام موسوی رئیس اداره اعزام و توانمندسازی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران بیان کرد: روایات بسیار زیادی در باب اهمیت و جایگاه تبلیغ دین وارد شده است که با مطالعه و بررسی پیرامون این روایات، رسالت امر مقدس تبلیغ برای مبلغان بیش از پیش روشن می‌شود، در این میان تبلیغ در ایام ماه محرم و صفر جایگاه و ارزش بالاتری پیدا می کند چرا که مبلغان در این ایام با تأسی از مکتب اهل بیت علیهم السلام حماسه قیام  عاشورا و اهداف قیام امام حسین علیه السلام را تبیین و امر به معروف و نهی از منکر را در بین امتها زنده نگه می دارند لذا با توجه به اهمیت تبلیغ در ماه محرم و ضرورت توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین گردهمایی مبلغین استان تهران با موضوع جهاد تبیین با نگاهی به الگوی قیام عاشورا در تاریخ چهارم مرداد ماه به مناسبت اعزام ماه محرم برگزار گردید.

وی گفت: این همایش با مشارکت نهادهای حوزوی (دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه) در حوزه هنری تالار سوره و با سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی برای مبلغان خانم و آقا سطح استان تهران برگزار گردید .

استاد رحیم پور ازغدی در این همایش بیان کردند: تشیع راه تکامل است و تبلیغ در محرم باید در راستای این هدف باشد. ایشان فرمودند شرایط مجاهدی که جهاد تبیین می کند باید این باشد که از توهین و تحقیر و حرف شنیدن نهراسند؛ یعنی عالم دین و مبلغ و طلبه ای که افتخارش این است که در عصر غیبت امام معصوم که انبیاء حضور فیزیکی در بین بشریت ندارند جهاد و قیام کرده که بخش کوچکی از این رسالت را به دوش بکشد و زندگی خود را وقف آگاهی بخشی و رشد بشر کند تا وقتی از او سوال می کنند که عمرت را، استعدادت را، جوانی ات را و توانت را صرف چه چیزی کرده اید؟ سرش را بالا گرفته و بگوید صرف فلسفه خلقت ، فلسفه بعثت، فلسفه امامت و این افتخار بزرگی است.

این استاد فرهیخته حوزه و دانشگاه فرمودند: تعریف پیامبر و اهل بیت از مجاهدی که می تواند در جهاد تبیین موفق بشود مبلغی است که وقتی مردم او را می بینند یاد خدا و خوبی ها بیفتند و کلام او بر دانش مخاطب بیفزاید

مخاطبین این همایش با توجه به محتوای ارائه شده، درخواست برگزاری مجدد داشتند. همچنین لازم به ذکر است که نسخه چاپی ره توشه در سالهای اخیر به عنوان یک متنی که نیازهای مبلغین در مناسبت های مختلف تبلیغی را تامین نموده و برای آنان یک اثر آشنا و پرکاربرد می باشد که توسط گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات به عنوان محور تولید محتوای تبلیغی شناخته شده است بین مخاطبین توزیع گردید.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
 (مدیریت پرتال)
021-66965119
تهران-خیابان انقلاب-پلاک951
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما