پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403  

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران ؛کارگاه آموزش تند خوانی برگزار شد

  • خلاصه : با هدف توانمند سازی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران کارگاه آموزش تندخوانی در حوزه علمیه خواهران قاسم ابن الحسن تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تهران، کارگاه آموزش تندخوانی برای مبلغان حوزه علمیه حضرت قاسم ابن الحسن (ع)  به صورت حضوری، توسط دفتر تبلیغات اسلامی تهران برگزار گردید.

خواندن، مهارتی است که با چشم‌ها، گوش‌ها، دهان و مغز ما مرتبط است. ریچارد نوردکوئیست سرعت خواندن را سرعتی می‌داند که فرد، متن نوشتاری (چاپی یا الکترونیکی) را در واحد زمانی خاص می‌خواند. تندخوانی را مجموعه‌ای از استراتژی‌‌های فعال، ذهنی و آگاهانه تعریف کنیم که به فرد اجازه می‌دهند در شرایط خاص سرعت مطالعه‌ خود را بالا برده و با درک بهتری همراه باشد. یکی دیگر از فوائد تند خوانی صرفه جویی در زمان است؛ به این معنی که در مدت زمان کوتاه تر می‌توان، مطالب بیشتری را فرا گرفت.

رضایی کارشناس آموزش‌های کاربردی خواهران نمایندگی تهران در خصوص برگزاری این دوره بیان کرد:

این دوره به منظور تسریع زمان مطالعه در کترین زمان و بیشترین بازدهی است. همچنین از دیگر اهداف این دوره میتوان به حداقل سه برابر مطالعه با درک بالا در کمترین زمان اشاره کرد که هر جلسه دوساعت و در 10 جلسه برگزار گردید.

وی در مورد سرفصل های آموزشی در این دوره گفت: ازجمله سر فصل های آموزشی در این دوره می‌توان به: تکنیک ها، تقویت حافظه، مدیریت خوابیدن و بیدارشدن، صندلی تمرکز، خلاصه نویسی و مایند مپ (نقشه ذهنی)، تقویت حافظه هیپوکامپ، مدیریت مرور، برنامه ریزی، به خاطر سپاری آیات قرآن اشعار اعداد فرمول ها، افزایش حوزه دید، نمودار فراموشی، هوش هیجانی، کنترل استرس، مدیریت افکار مزاحم، پیشگیری از آلزایمر، کنترل حواس پرتی (افزایش تمرکز)، هماهنگی دونیم کره مغز، روش مطالعه مطالب سخت اشاره کرد.

رضایی یادآورشد: این دوره توسط استاد مجرب حجت الاسلام والمسلمین حاجی میرزایی به صورت حضوری برای حدود 23 نفر از خواهران این حوزه برگزار گردید.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
 (مدیریت پرتال)
021-66965119
تهران-خیابان انقلاب-پلاک951
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما