اخبار حوزه
vaezi 2
رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم: تضعيف ولي فقيه تضعيف اسلام است رييس دفتر تبليغات اسلامي با اشاره به ضرورت پيروي بدون افراط و تفريط از فرامين و منويات رهبري، گفت: تضعيف ولي فقيه تضعيف اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر احمد واعظي در مراسم زيارت عاشوراي هفته گذشته دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با گراميداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) خاطرنشان كرد: يكي از اسرار موفقيت امام خميني(ره) دلي پاك و ساده بود و به فرموده بسياري از بزرگان هرآنچه را كه از اسلام فهميده بود عمل كرد.
وي گفت: امام با آنكه خيلي همه فهم صحبت مي كرد ولي چون صحبتش از روح ايمان و تقوا برمي خواست گويي آيات الهي را براي ما مي خواند.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر واعظي تصريح كرد: همين بر خواستن صحبت ها از دل باعث شد تا آثار وجودي حركت امام در سرتاسر دنيا ديده شود و امام يك چهره محبوب جهاني باشد.
وي خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) با آن روح ملكوتي و به عنوان يك انسان به خدا پيوسته وجود خود را وقف اسلام كرد و موفقيت او به خاطر ايجاد همدلي و وحدت كلمه در جامعه بود.
رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با بيان اينكه امام اتكال به خدا و وحدت كلمه را دو رمز پيروزي انقلاب مي دانست، گفت: حضرت امام اعتقاد داشت كه اگر درميان شيعيان و مسلمانان وحدت ايجاد شود استكبار دچار شكست حتمي خواهد شد.
وي رمز وحدت در جامعه را امام مسلمين دانست و بيان داشت: يكي از فريادهايي كه دائم ابوذر بر سر امت مي زد اين بود كه چرا اينقدر پراكنده شده ايد در حالي كه اهلبيت در ميان شما هستند و ماهم بايد به اين مسئله توجه ويژه اي را داشته باشيم.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر واعظي بيان داشت: حضرت امام تاكيدات فراواني را داشتند كه پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به اين مملكت نرسد و بايد بدانيم عزت امام عزت مسلمين است و نه در شرايط كنوني بلكه در همه شرايط امت اسلامي نيازمند وحدت در سايه پيروي از ولايت فقيه است.
وي اظهار داشت:  بايد بدانيم كه اگر ولايت فقيه و رمز آن تضعيف شود اسلام نيز تضعيف خواهد شد.
وي با گراميداشت ياد وخاطره شهداي 15 خرداد، گفت: انسان هاي شريفي كه در روز 15 خرداد ماه سال 42كفن بر تن خويش كردند و به خيابان ها ريختند و به وظيفه تاريخي خويش عمل كردند بصيرت ايماني خويش را نشان دادند و از مقربين پيشگاه الهي هستند.
رييس دفتر تبليغات اسلامي گفت: همه ما بايد در زمان خود به وظيفه تاريخي خود عمل كنيم و گرد محور ولايت گرد هم آئيم چرا كه اگر ضربه اي به اسلام وارد شود نسل هاي بعد ما را مذمت خواهند كرد و در آخرت جز روسياهي براي ما نخواهد ماند.
وي با اشاره به ضرورت تبعيت از منويات و فرامين مقام معظم رهبري تصريح كرد: تبعيت از رهبري نبايد افراطي و تفريطي باشد و همانطور كه رهبري بارها خودتاكيد داشته اند هر چه بگويند به آن معتقد هستند و خط و شاخص ما را همان فرمايشات و منويات رهبري مشخص مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين دكتر واعظي بيان داشت: اگر مي خواهيم در دنيا و آخرت روسفيد باشيم و در نزد خداي عالم حجت داشته باشيم بايد براساس گفتار و خطوطي كه رهبري مشخص كرده است حركت كنيم.
وي افزود: همانطوري كه افراطي گري در پيروي از سخنان رهبري خوب نيست تفريط هم در پيروي از رهبري و منويات او پسنديده نيست.
رييس دفتر تبليغات اسلامي گفت: مسئله اصلي جامعه ما استكبار جهاني و وضع كشورهاي اسلامي و آباداني كشور است.
وي افزود: بايد معرفت ديني را در جامعه بالا برد و كشوري آبرومند را ساخت زيرا بايد ايراني اسلامي كه مايه مباهات امام زمان(عج) است در جهان بدرخشد.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر و اعظي در پايان با بيان اينكه بايد حول محور رهبري بدون افراط و تفريط حركت كرد، خاطرنشان كرد: بايد مراقب بود كه افراط و تفريط باعث نشود تا در مسيري حركت كنيم كه مسير خوارج است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما