استان تهران
vaezi
ديدار رئيس دفتر تبليغات اسلامي با فرمانده و نماينده ولي فقيه در سپاه علي بن ابيطالب قم در ديدار رئيس دفتر تبليغات اسلامي با فرمانده و نماينده ولي فقيه در سپاه علي بن ابيطالب قم هر دوطرف با اشاره به ظرفيت هاي موجود بر گسترش همكاري ها ميان دفتر تبليغات اسلامي حوزه عليمه قم و سپاه تاكيد كردند.

در اين ديدار سردار مهدي مهدوي نژاد  فرمانده سپاه علي بن ابيطالب قم با بيان اينكه امروز در دوراني به سر مي بريم كه دشمن جنگ نرم عليه ما را به شدت تقويت كرده است، گفت: در بحث جنگ نرم نيز همچون دوران دفاع مقدس نيازمند يك روحيه و همدلي ميان سپاه و دفتر تبليغات اسلامي هستيم.
وي خطاب به رئيس دفتر تبليغات اسلامي تصريح كرد: راهنمايي ها و رهنمودهاي علما، فضلا و همچنين شخص حضرتعالي به عنوان رئيس يك نهاد فرهنگي مهم به طور قطع در راستاي مبارزه با اين جنگ بسيار مهم و كارساز خواهد بود.
فرمانده سپاه علي بن ابيطالب(ع) با بيان اينكه نگاه به قم و سپاه قم نگاه ويژه اي است، افزود: در همه برنامه هايي كه سپاه براي اقشار مختلف برگزار مي كند نياز جدي به ارتباطات تنگاتنگ ميان دفتر تبليغات اسلامي و سپاه ديده مي شود تا نياز فكري و فرهنگي اقشار مختلف جامعه تغذيه شود.
وي خطاب به حجت الاسلام و اعظي ادامه داد: اين ارتباط تنگاتنگ نگاه تحولي شما را مي طلبد تا با راهنمايي هاي خود و حمايت هاي فكري و فرهنگي خود راهگشاي بسياري از معضلات و مشكلات  و موانع پيش رو باشيد.
سردار مهدوي نژاد با اشاره به برگزاري حلقه هاي معرفت در پايگاه هاي بسيج تحت عنوان طرح صالحين بيان داشت: يك هزار حلقه بحث در پايگاه هاي بسيج استان قم تشكيل مي شود كه هر حلقه 20 الي 30 نفر را شامل مي شود واين حلقه ها به پشتوانه فكري و فرهنگي نياز دارند كه دفتر تبليغات اسلامي مي تواند بهترين پشتوانه فكري و فرهنگي اين حلقه ها باشد و اين امر همكاري بيشتر دفتر تبليغات اسلامي با سپاه را مي طلبد.
حجت الاسلام و المسلمين واعظي رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم نيز در اين ديدار با اشاره به ظرفيت هاي خوب و آموزش هاي كاربردي اين دفتر اشاره كرد و گفت: دفتر تبليغات اسلامي فعاليت هاي خوبي را در راستاي آموزش مبلغين و ائمه جمعه استان ها شروع كرده است و دوره هاي آموزشي خوبي را در خصوص مسائل روز از جمله جريانات انحرافي و نيازهاي فكري در راستاي مبارزه جنگ نرم دشمن داشته است.
وي همچنين با اشاره به  ظرفيت هاي بالاي بسيج، تصريح كرد: بسيج ظرفيت هاي بسيار خوبي را دارد كه بايد اين ظرفيت را در جهت صيانت از انقلاب به كارگيرد و بايد توجه داشت كه هرچه اين انقلاب تنومند شود دشمنان آن بيشتر مي شوند و به همين دليل نياز  توجه بيشتر به مسائل فكري و فرهنگي كه دو هدف دشمن است ديده مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين واعظي افزود: امروز كمتر كسي در جهان ديده مي شود كه دين اسلام را نشناسد و اين نشان از تقويت شناخت ها نسبت به اسلام و همچنين حكايت از تقويت دشمن ها با توجه به همين تقويت شناخت ها دارد.
وي ادامه داد: يكي از رسالت هاي دفتر تبليغات اسلامي اين است كه براي امر تبليغ بيش از گذشته توليد محتوا كندو در اين راستا  توليد محتوا براي تبليغ هاي تخصصي در اين دفتر برنامه ريزي شده است.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با اشاره به ضرورت توجه به زيرساخت هاي فكري و فرهنگي، بيان داشت: برنامه هاي لازم براي توجه به زيرساخت هاي لازم فكري و فرهنگي در دفتر تبليغات اسلامي در حال آماده شدن است و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي دفتر آماده هرگونه همكاري در همين راستا مي باشد تا با شناخت ويژگي هاي منطقه اي به توليد محتوايي هماهنگ و همگون با همان منطقه اقدام كند و نيازسنجي دقيقي از مناطق را در همين راستا انجام دهد.
وي با اشاره به فعاليت ها و توانمندهاي معاونت فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي، خاطرنشان كرد: با توجه به توان و هوشمندي حجت الاسلام و المسلمين زادهوش بايد كميته كاري مشتركي ميان سپاه و دفتر تبليغات اسلامي با حضور ايشان تشكيل شود تا انتظارات و توان هاي همكاري ميان حوزه و سپاه بررسي شود و اين توان ها و انتظارات در توليد محتوا و اعزام مبلغان مورد استفاده قرار گيرد.
حجت الاسلام واعظي با بيان اينكه هدف دفتر تبليغات اسلامي ارتقاي فرهنگ ديني، معارف اهلبيت(ع) و معارف قرآن و... است، گفت: براي رسيدن به اين اهداف پاك بايد از تمام ظرفيت ها استفاده كرد.
وي خطاب به فرمانده سپاه علي بن ابيطالب با تاكيد مجدد بر وجود ظرفيت هاي خوب دفتر تبليغات اسلامي و بسيج، اظهارداشت: اگر اين دو در كناريكديگر قرار گيرند يكديگر را تكميل خواهند كرد.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي با بيان اينكه فقط حضور فيزيكي سپاه و دفتر نبايد مطرح باشد، خاطرنشان كرد: تلاش خواهيم كرد تا با توليد و تهيه محتواهاي اخلاقي، معنوي و بينشي حضور فعال تري را در كنار سپاه داشته باشيم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما