پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403  

print

به همت اداره اعزام و توانمند سازی مبلغان دفتـر تبلیغـات اسـلامی نمایندگی تهران ؛ دوره آموزشی تربیت مربی مهد قرآن در حال برگزاری است

  • خلاصه :در راســتای برگــزاری دوره هـای آموزشـی کاربـردی مبلغـان،اداره اعزام و توانمند سازی مبلغان دفتـر تبلیغـات اسـلامی نمایندگی تهران با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه دوره آموزشی تربیت مربی مهد قرآن ویژه طلاب مقطع سطح دو را برگزار می نماید.

بـه گـزارش  روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تهران ، حجت الاسلام والمسلمین عزیزی، رئیس اداره اعزام و توانمند سازی مبلغان دفتـر تبلیغـات اسـلامی نمایندگی تهران دوره آموزشـی تربیـت مربی مهد قرآن درقالـب ده جلسه 8 ساعته در حوزه علمیه کوثریه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسملین عزیزی افزود: جلسه سوم و چهارم این دوره، قصه گویی و کلاسداری مخصوص کودکان است که با حضور استاد ذوالفقاری و تعداد 26 طلبه تشکیل گردید. اهم مباحث این دو جلسه 8 ساعته، قصه گویی، نکات مهم در آن، انواع قصه گویی، نقش صدا در قصه گویی، فردی و گروهی و آموزش کلاسداری، ویژگی های مربی ، نحوه پوشش و .. بود که با استقبال بالای طلاب روبه رو شد.

رئیس اداره اعزام و توانمند سازی مبلغان دفتـر تبلیغـات اسـلامی نمایندگی تهران گفت: این دوره در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی، قرآنی و تربیتی و لزوم تربیت مربیانی با مهارت‌های ویژه آغاز شده است، قصه گويي در طول تاريخ همواره مورد علاقه و توجه بشر بوده است. ازاين رو، قصه يكي از ابزارهاي مهم اصلاح رفتار محسوب مي شود. قرآن كريم نيز به نياز بشر و گرايش او به قصه توجه نشان داده و با تأكيد بر علايق طبيعي انسان، بسياري از مباحث ظريف اعتقادي، اجتماعي و اخلاقي را در قالب زيباترين داستان ها طرح و ارائه نموده است. خداي متعال در سوره هاي متعدد قرآن كريم، از طريق نقل داستان گذشتگان سعي در هدايت، تربيت و اصلاح رفتار بشر داشته است.

وی در ادامه افزود: در قرآن قصه هاي حقيقي زيادي وجود دارد كه فضاي قصه هاي آن، چنان مخاطب را تحت تأثير قرار مي دهد كه او با ميل و علاقه همگام با داستان پيش مي رود. ساختار دلنشين و زيباي قصه ها به گونه اي است كه در همه فرازها، حق را از باطل جدا مي كند و خواننده را از سرانجام ناسپاسي، نافرماني، مردم آزاري، شرك، كفر و گناه آگاه مي كند. از اين رو، با توجه به تأثير قصه بر كودكان و علاقه مندي آنها به آن، قصه هاي قرآني بهترين وسيله براي آموزش و اصلاح رفتار در كودكان مي باشد.

در پایان حجت الاسلام عزیزی خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
 (مدیریت پرتال)
021-66965119
تهران-خیابان انقلاب-پلاک951
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما