جمعه 31 فروردين 1403  

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی تهران؛

دوره تخصصی نقد جریان یمانی برگزار شد

  • خلاصه :دوره تخصصی جریان شناسی و نقد جریان یمانی در دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران به صورت حضوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران، حجت الاسلام و المسلمین موسوی رئیس اداره اعزام و توانمندسازی مبلغان علت برگزاری این دوره را با توجه به شرایط موجود در کشور و نزدیک شدن به آستانه ظهور حضرت ولی عصر (عج)برشمرد و گفت: قیام یَمانی یا قیام قَحْطانی از نشانه‌های ظهور، به قیام مردی از نسل امام حسین(ع)، از اهالی یمن اشاره دارد و  پیش از ظهور امام مهدی(عج) رخ می‌دهد. بنابر روایات، قیام او با خروج سفیانی و قیام سید خراسانی همزمان خواهد شد.

موسوی افزود: پرسش های زیادی از جمله مانند: مکان قیام یمانی، زمان قیام، رنگ پرچم، اصل و نسب، سیر و مدت اقدامات ایشان، فرجام یمانی، اهداف قیام،دین و مذهب و گرایشات فکری و پرسش های بسیاری در این زمینه وجود دارد که در این دوره سعی شده به آن ها پرداخته شود.

رضایی کارشناس آموزش‌های کاربردی خواهران نمایندگی تهران افزود: دوره تخصصی نقد جریان یمانی با حضور 24 نفر از مبلغات مدارس علمیه سطح شهر تهران در پنج شنبه ها از ساعت 8 الی 16 مختص طلاب خواهر و به صورت رایگان برگزار شد. هم چنین این دوره 48 جلسه دو ساعته بوده است. و به همراه دوره حضوری، یک گروه در برنامه ایتا تشکیل شده است که مطالب تکمیلی توسط استاد در این گروه بارگذاری شده و پیرامون دوره گفتمانی بین اساتید و دانش پژوهان صورت می گیرد.

وی در خصوص سرفصل های ارائه شده در این دوره گفت: از جمله سر فصل های ارائه شده در این دوره می توان به: مدعیان مهدویت، دوران غیبت و علائم ظهور، جریان شناسی، مهدیین، حصر امامت، رجعت، یمانی، وصایت و وصیت، رویا، نقد مدعیات، تناقضات و مطاعن اشاره کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
 (مدیریت پرتال)
021-66965119
تهران-خیابان انقلاب-پلاک951
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما