جمعه 7 ارديبهشت 1403  

print

اعلام آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران برای تعامل و همکاری با مدرسه علمیه امام رضا(ع)

  • خلاصه :سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران از تعامل و همکاری این دفتر با مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران خبر داد و گفت: ظرفیت های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی این دفتر می‌تواند بسترهای مختلفی در زمینه‌های آموزش، نشر آثار و توانمندسازی حوزویان در فضای حقیقی و مجازی را شامل شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین داوود عزیزی در حاشیه بازدید از مدرسه علمیه امام رضا(ع) در تهران گفت: هنوز تعداد زیادی از حوزه‌های علمیه تهران با دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران آشنایی لازم را ندارند، در حالی که ظرفیت های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی این دفتر می‌تواند بسترهای مختلفی در زمینه‌های آموزش، نشر آثار و توانمندسازی حوزویان در فضای حقیقی و مجازی را شامل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی «مسئول حراست دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران» در ادامه این دیدار افزود: دفتر تبلیغات اسلامی تهران به نمایندگی از بخش های مختلف این دفتر به خصوص پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می تواند دوره های متفاوت پژوهشی و نشست‌های علمی که زمینه‌ساز همکاری حوزویان با این پژوهشگاه است را برگزار کند.

در ادامه این دیدار تقی جلالی «مسئول منابع انسانی دفتر تبلیغات اسلامی تهران» گفت: امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا نقش فضای مجازی بیش از پیش پررنگ شده، تا آن جایی که مقام معظم رهبری بر آسیب‌ها و آفت‌های این مهم تأکید کرده است.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با همکاری مرکز فناوری و نوآوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دریافت مجوز از معاونت علمی ریاست جمهوری، بستر مناسبی را برای حوزویانی که می خواهند در کمترین زمان به بالاترین نتیجه فرهنگی برسند، فراهم کرده است.

جلالی گفت: شناسایی و معرفی حوزویان نخبه و نوآور جهت نخبه پروری یک نیاز اساسی است که برای ورود به عرصه های نوین مانند «فرهنگ دینی در فضای مجازی»، نیازمند آموزش مرتبط با روش‌های علمی و فرهنگی است.

در پایان این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شامی «مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع)» ضمن اعلام موافقت همکاری و تعامل با دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران اعلام کرد: مدرسه علمیه امام رضا(ع) بیش از ۲۰۰ نفر طلبه دارد و در آن ۱۳۲ واحد مکمل دروس حوزوی در زمینه‌های «فضای مجازی»، «سبک زندگی مشترک»، «روش های تبلیغ» و غیره تدریس می‌شود.

شاوی خاطرنشان کرد: این اولین حوزه‌ای است که پژوهش های آن در چهل اصل تعریف شده و تمامی آنها نیز تحت نظر استاد همراه با نظارت انجام می گیرد؛ رشته های تخصصی در مدرسه علمیه امام رضا(ع) شامل «فقه سیاسی»، «فقه قضا»، «فقه ژنتیک»، «فقه زیست فناوری» و «فقه تربیت» می شود.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
 (مدیریت پرتال)
021-66965119
تهران-خیابان انقلاب-پلاک951
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما