پنجشنبه 9 فروردين 1403  

print

معاون سابق فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تبیین کرد:

ضرورت آموزش بلاغت و فصاحت مجازی به طلاب

  • خلاصه :معاون سابق فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: هنر و فضای مجازی و رسانه باید در کنار هم باشند و با هم دیده شوند و امروز باید به طلبه ها بلاغت و فصاحت مجازی یاد بدهیم که شگردهای دیگری دارد.
به گزارش تبلیغ نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده در آیین تکریم و معارفه معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن عرض تبریک ایام ماه رجب و با اشاره به اهمیت فضای مجازی، هنر و رسانه، اظهار داشت: اکنون با یک جامعه شبکه ای روبرو هستیم که ساختار زدایی می کند و با جامعه و هویت های جدید اجتماعی روبرو هستیم که سلسله مراتب قدرت، هویت ارتباطی، هم افزایی و هم گرایی دارند.

وی گفت: در جامعه پیشرفته مردم سالار معتقد هستند که افکار عمومی قدرت ساز است و بدون تردید سازوکار و ابزار اصلی شکل گیری افکار عمومی همین فضای مجازی و رسانه است و اهمیت ویژه ای دارد. 

معاون سابق فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت تبلیغ چهره به چهره در فضای رساندن مؤثر پیام دین، تصریح کرد: در فردسازی، جامعه سازی و نظام پردازی، خواسته پروری در جاهایی که می خواهیم کادرسازی کنیم، سهم تبلیغ چهره به چهره است. 

وی افزود: امروز دیگر عٌقلا برای ارتباط گیری ساده از این سو به آن سوی شهر نمی روند و رسانه های نوین، منبر شده اند و اگر حوزه های علمیه در این شرایط برنامه ریزی منسجم نداشته باشند، عقب خواهند ماند.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده اظهار داشت: هنر و فضای مجازی و رسانه باید در کنار هم باشند و با هم دیده شوند و امروز باید به طلبه ها بلاغت و فصاحت مجازی یاد بدهیم که شگردهای دیگری دارد.

وی با بیان این که باید پایش و رصد مستمری در فضای مجازی انجام دهیم، گفت: فضای مجازی، فضای مهم و جدی است و اخیراً اتفاقات خیلی خوبی افتاده است و کرونا نشان داد که چه اتفاقاتی می افتد که مردم باید همه تخم مرغ هایشان را در فضای مجازی بگذارند.

معاون سابق فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: شکل گیری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه و حوزه پشتیبانی به هنگام بود و حجت الاسلام والمسلمین واعظی «ریاست محترم دفتر» به این موضوع اهتمام داشتند؛ اکنون برخی اساتید سواد رسانه می گویند که ما از شدت تحولات جا ماندیم و بنده تلاش کردم که یک ریل گذاری انجام شود و راه هموار شود. 

وی افزود: امروز شاهد افتتاح سالن نمایش و سینمای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی هستیم که فضای آبرومندی است و استودیوی خوبی هم تجهیز شده است و تأمین منابع انسانی خوبی که با حمایت ریاست دفتر، منابع انسانی و حوزه ریاست اتفاق افتاد، شاهد یک فضای مناسب و افراد بااستعدادی در این معاونت هستیم که از این بابت خرسندم.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده ضمن ارائه گزارشی از فعالیت مدیریتی خود در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: شورای عالی فضای مجازی را شکل داده ایم و عناصر منفصل سازمان در آنجا گرد آمدند و چندین طرح استراتژیک میان مدت شکل گرفت و طراحی شد و در بحث فضای مجازی نیز از سه هزار پرونده فعال فضای مجازی به بیش از هفت هزار و ۳۰۰ پرونده فعال رسیدیم.

وی گفت: یک سامانه آموزشی خوبی را مستقر کردیم و آموزش های مناسبی را برگزار کردیم؛ حضور پررنگ در شبکه های پربیننده صدا و سیما و تولید برنامه های ۱۰ و ۱۵ و تک قسمتی نیز از دستاوردهای این معاونت به شمار می رود.

معاون سابق فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق یکی از حرکت های خوب دفتر است و اپلیکیشن نشریات این معاونت ان شاءالله در فرودین ماه آینده رونمایی خواهد شد و شاهد حضور مجلات در این اَپ خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث های مهم در قطب های فکری و فرهنگی و پژوهشکده اخلاق و معنویت متمرکز خواهیم شد و پروژه هایی که قوه قضائیه به این قطب واگذار کرده، خیلی مهم و کلان است و از همکارانم و مدیران و هیات امنای دفتر که جهادی پای کار ایستادند و حمایت کردند، تشکر می کنم. 
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
 (مدیریت پرتال)
021-66965119
تهران-خیابان انقلاب-پلاک951
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما